Kilpailutiedot ja säännöt
→ Etukuormainta voidaan käyttää painoon. (Etukuormaajan pikakiininke/kiinnike) Etunostinta voidaan käyttää painojen ripustamiseen.
→ Veteraaniluokkaan rekisteröityjen traktoreiden on oltava täysin alkuperäisiä, ilman turboa, moottoria vaihtamatta, ilman injektiopumppua ja uusin sallittu vuosimalli on 1969.
→ Alkuperäinen vetokoukku tai maatalouden vetokoukku 50 cm, muuten vähintään 1 metriä pidempi ketju.
→ Turbo (on suojattava!) Kierros enintään 3000 rpm.
→ Jos moottori on viritetty, esim. turbo-, välijäähdytin- tai vaihtoruiskutuspumppu, pakoputkessa on oltava poikkipultti ja koko moottorin on oltava peitetty. Hätäpysäytys/giljotiinipelti ilmapuolella.
→ Kaikkien ajoneuvojen on voitava ajaa ylös ja takaisin kelkalle lähtöviivalla. Niiden on myös voitava peruuttaa takaisin ja irroittautua vetämisen jälkeen, ellei vahinkoa tapahdu.
→ Ajoneuvon on pysyttävä kaistamerkinnän sisällä vedon aikana, tai se hylätään.
→ Vetäminen tai lähtöviivan jättäminen punaisen lipun aikana johtaa hylkäämiseen.
→ Veto on aloitettava ketjun ollessa suorana. Sinulla on kaksi (2) yritystä, jos vapautat kaasun ennen 20 metriä, saat yrittää uudelleen ilman, että sitä lasketaan. Ajoneuvo ei saa pysähtyä ennen kuin 20 m, sinun on vapautettava vain kaasu, jotta et jäisi kelkan alle. Yritys liikuttaa kelkkaa vapauttamalla/antamalla kaasua voi johtaa hylkäämiseen.
→ Järjestäjä ei ole vastuussa traktorin vaurioista.
→ Epäurheilijamainen toiminta, mukaan lukien karkea kielenkäyttö, fyysinen väkivalta toimijaa, kilpailijaa tai katsojaa vastaan tai tahallinen kilpailun viivästyttäminen, on riittävä syy hylkäämiseen.
→ Vain kuljettaja saa pysyä traktorissa hinattaessa tai ajettaessa. Ei matkustajia ajoneuvojen päällä tai sisällä varastossa, radalla tai ympäröivällä alueella.
→ Minkä tahansa säännön rikkominen johtaa hylkäämiseen.
→ Traktorilla on oltava liikennevakuutus.
→ Alkuperäisten / chipatttu traktorit ei tarvitse peittää turboa millään lisäsuojauksella.